dance-619951_960_720

Uznemiravanje

Zanimanje: Promoterka

Domaće zakonodavstvo još uvek ne prepoznaje uznemiravanje kao vid nasilja nad ženama. Prenosimo iskustvo promoterke sa Sajma automobila

Piše: Aleksandra Kantar

Većini ljudi kad čuje za Beogradski sajam automobila na pamet padnu promoterke koje rade na istom. Ove godine su počeli sa marketingom mesec dana pre početka izložbe sa sloganom – “Šta čini žene srećnim”, i na bilbordima po gradu su mogle da se vide žene po čijem se izrazu lica se moglo reći da ciče od sreće.

Sajam automobila je trajao od 17. do 23. marta. Poziv da radim kao promoterka dobila sam od prijatelja čija se firma bavi uvozom i prodajom aparata koji se sličan segwayu (aparat koji u sebi ima žiroskop i kreće se po principu prebacivanja težišta). Moj zadatak je bio da se vozim na tom aparatu nedelju dana i delim letke, a za to bih dobila 20.000 dinara. Znam od pre da promoterke na sajmu automobila rade oko 10 sati, da su u obavezi da stalno nose štikle i uniformu koju dobiju i naravno da se potrude da budu što šarmantnije, da ne kažem senzualnije. Čula sam i da u prinicipu sajam automobila posećuju muškarci koji su došli da bukvalno gledaju promoterke a ne automobile, postavljaju neumesna pitanja devojkama, da ih “muvaju”, i sve u svemu, jako su primitivni.

Koleginica i ja sele smo na te aparate i išle po halama kako bismo delile letke. Vozeći se po sajmu, gledala sam u promoterke. Saznala sam da svake godine postoji kasting za devojke, koje ako prođu, rade za poznate brendove automobila (što je izgleda neka čast), za dnevnicu od 35e. Rade od 10 ujutru do osam uveče, sve vreme u štiklama i uniformama čiji je akcenat na seksipilu. Većina njih su mlade, jedva da imaju dvadesetak godina. Što sam više vozila kroz hale, to sam više obraćala pažnju na detalje. Neke uniforme su bile skandalozne. Recimo: uske haljine od skaja, slične onim što nosi Kim Kardašijan, i štikle kao kopita koja liče na čizme iz filma “Pobesneli Maks”. Promoterke motorcikala bile u kožnim odelima, pantalonama ili šorcevima koji se usecaju, kožnim topovima, jakom šminkom i velikom kosom.

Kako su dani prolazili, navikla sam se na radoznale poglede, ali ne i na dobacivanja. U početku su dobacivali bojažljivo: “Je l’ mogu i ja?”, “Jel’ ima mesta za dvoje?”, isl.

Vrhunac užasa desio se za vikend, kada je bila najveća posećenost:

“Jaši, jaši!”

,,Voliš grubo?”

“’Aj me nauči da vozim al’ da mi sedneš!”

“Jel ideš i ti uz to?”

“Siđi s toga, bolje ti je da hodaš, imaćeš bolju kondiciju, pa bićeš bolja u seksu!”

Zamislite sve ovo slušate po nekoliko puta u pola sata? Traže da se slikaju s vama, a vi morate da pristanete, jer reklamirate taj proizvod, iako znate i sami da njih savšreno ne zanima taj proizvod, pa tokom slikanja pokušavaju da vas uhvate, štipnu, pa čak i poljube. Sve je to trajalo par sati, dok nisam doživela nervni slom i počela da vređam te iste muškarce koji dobacuju tako užasno, sa uličnim psovkama i aludiranjem na njihove majke i sestre.

Ostavila onaj aparat, izašla sama na plato između hala i stiskala zube od besa: nije ni čudo što dolaze takvi primitivci što dobacuju, jer sajam automobila uvek držao akcenat na promoterkama. Sve su mlade, zgodne, utegnute i najbolje pokazuju “seks prodaje” strategiju. Karta je 300RSD što je povoljno, dakle velika većina može da priušti sebi za ulaznicu. Većina dolazi da se slika sa promoterkama, slika u kolima, uzme nekoliko besplatnih hemijskih olovaka, jelkica za kola i ostalog reklamog materijala, uznemirava te iste promoterke, nabacuje im se?! Da li oni stvarno misle da su promoterke dodatna oprema uz vozila, da se stvarno tako oblače privatno i da najstvarnije mogu da im upute polovinu onih grotesknih pitanja, a da ne umru od blama i sramote na licu mesta?

Kako su dani prolazili, devojke su se sve više žalile nadređenima jer više nisu mogle da trpe ponašanje posetilaca. Srećom, nadređeni su štitili svoje hostese a kasnije i sami počeli da vređaju posetioce. Doduše, tek kad su shvatili da prodaja ove godine ide slabo jer posetioci para nemaju, pa nemaju, bez obzira na polugole promoterke.